Regulamin

Uczestnicy Obozu WIATROŁAP zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu zarówno Ośrodka Wypoczynkowego WIATRAKI, Regulamin Obozu Wiatrołap 2025 (treść poniżej) oraz Polityki prywatności Kościoła Droga.

REGULAMIN OBOZU WIATROŁAP 2025

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady realizacji, rejestracji i uczestnictwa w obozie chrześcijańskim Wiatrołap 2025 (zwany dalej: Wiatrołap).
  2. Wiatrołap 2025 organizowany jest na terenie Ośrodka Wypoczynkowego „Wiatraki” 11-015 Olsztynek Marózek.
  3. Termin trwania Wiatrołapu to od 16 (sobota godzina 16:00) do 23 sierpnia (sobota godzina 13:00) 2025 roku.
  4. Doba hotelowa zaczyna się o godzinie 16:00 w dniu przyjazdu, kończy o 11:00 w dniu wyjazdu.
  5. Organizatorem wydarzenia jest Kościół Droga.
  6. Wiatrołap jest wydarzeniem religijnym, spełniającym cele pożytku publicznego.
  7. Wiatrołap jest wydarzeniem zamkniętym tylko dla zapisanych uczestników.
  8. Wiatrołap nie jest imprezą masową w rozumieniu przepisów prawa.
  9. Wiatrołap nie jest działaniem komercyjnym, nastawionym na gromadzenie zysku.
  10. Każda osoba biorąca udział w Wiatrołapie jest obowiązana zapoznać się, zaakceptować i stosować się do postanowień niniejszego Regulaminu oraz do regulaminu ośrodka Wiatraki. Regulamin Ośrodka „Wiatraki” jest dostępny na stronie: https://www.wiatraki.com/fileadmin/user_upload/Regulamin_2024.pdf.
  11. Organizator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie.
  12. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy,
    papierów wartościowych, kosztowności, innych rzeczy i przedmiotów wartościowych
    należących do Uczestników przez cały okres trwania Wiatrołapu.

REJESTRACJA

  1. Rejestracja na Wiatrołap odbywa się odbywa się poprzez stworzony Formularz Rejestracji za pośrednictwem systemu zapisani.pl

Uwaga:
rejestracja na Wiatrołap dotyczy wszystkich miejsc w Ośrodku, tj. domki, pokoje hotelowe, domki glampingowe, namioty glampingowe, namioty i kampery własne (tj. miejsce na polu namiotowym)

  1. Wszelkie informacje o koszcie uczestnictwa w Wiatrołapie, a także dodatkowych kosztach, znajdują się na stronie internetowej: https://wiatrolap.pl/cennik-2/ oraz w formularzu zapisu. Prosimy o zapoznanie się z nimi w trakcie rejestracji na Wiatrołap.
  2. Uczestnicy zobowiązują się do zapłaty kosztów za uczestnictwo wg cennika Wiatrołapu.
  3. Cena obejmuje nocleg w ośrodku Wiatraki z wyżywieniem, opłatę organizacyjną, bezpłatny parking oraz dostęp do atrakcji ośrodka Wiatraki.
  4. Rezerwacja staje się skuteczna po wpłaceniu kwoty zadatku w wysokości 25% ceny noclegu. Kwota zadatku dotyczy każdej osoby. Za dzieci w wieku 4-7 lat zadatek wynosi 50% kwoty. Dzieci w wieku 0-3 lat – bezpłatnie (jeśli śpią na łóżko z rodzicem). Pozostałą kwotę należy wpłacić do dnia 15 lipca2025 r. na konto Kościół DROGA w Warszawie, nr rachunku 08 1050 1054 1000 0022 7588 5867.
  5. Ze względu na warunki umowy zawartej z Ośrodkiem Wiatraki oraz konieczność optymalnego wykorzystania miejsc noclegowych, system rejestracji może przydzielić uczestnika do innego pokoju lub domku niż ten wskazany w formularzu.
    W związku z ograniczoną liczbą miejsc hotelowych takie zmiany mogą być niezbędne i mogą wiązać się z korektą ceny pobytu.
    Rejestrując się na Obóz i pobyt w Ośrodku, uczestnik akceptuje możliwość takiej zmiany.
    Dodatkowo, jeśli wybrany pokój lub domek będzie przewidziany dla większej liczby osób niż wskazana przy rejestracji, zastrzegamy sobie możliwość przydzielenia mniejszego lokum, chyba że uczestnicy zdecydują się pokryć koszt niewykorzystanych miejsc
  6. Ośrodek Wiatraki wprowadził w 2025 roku opłatę za niewykorzystane łóżko w pokoju /domku. Oznacza to, że rezerwując pobyt w pokoju /domku dla mniejszej ilości osób niż ilość dostępnych łóżek, cena wzrośnie o 50% kwoty pobytu dla 1 osoby, za każde wolne łóżko w tym pokoju/domku.
  7. Uczestnicy, którzy przejdą poprawnie rejestrację, otrzymają od nas mail z potwierdzeniem zapisu na listę uczestników obozu.
  8. Z uwagi na umowę z ośrodkiem Wiatraki zadatek jest bezzwrotny (zgodnie z Kodeks Cywilny art. 394 §1).
  9. Termin płatności zadatku to 3 dni robocze od dnia otrzymania potwierdzenia zgłoszenia. W przypadku braku wpłaty zadatku w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia rezerwacja jest anulowana.
  10. Podczas rejestracji konieczne jest podanie działającego i aktywnego adresu e-mail
    Uczestnika w celu skutecznej komunikacji Organizatora z Uczestnikiem. Za niedostarczone wiadomości z powodu wprowadzenia w formularzu błędnego adresu e-mail Organizator nie odpowiada.
  11. Zaznaczenie pola „Akceptuję regulamin” w trakcie rejestracji internetowej oznacza
    przyjęcie wszystkich warunków ustalonych w treści niniejszego Regulaminu.
  12. W przypadku rejestracji na Wiatrołap grupy osób poprzez jej przedstawiciela,
    przedstawiciel grupy zobowiązany jest uzyskać oświadczenia od wszystkich członków o akceptacji regulaminu oraz zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
  13. Rezerwując mniej miejsc niż wynosi liczba miejsc w wybranych rodzaju noclegu, uczestnik wyraża zgodę na przydzielenie mu kogoś do pokoju / domku. Zasady doboru osób do miejsc noclegowych odbywają się z zachowaniem podziału płciowego.
  14. Poza domkami i pokojami hotelowymi, istnieje możliwość zakwaterowania:
  • w przyczepce kempingowej,
  • kamperze,
  • namiocie udostępnionymi przez Ośrodek,
  • własnym namiocie.
  1. Opłata za ogrzewanie elektryczne dla osób chcących z niego korzystać w domkach całorocznych wynosi 3 zł/kWh (wg wskazania licznika). Ośrodek zastrzega sobie, że cena może ulec zmianie.
  2. W pokojach/domkach mogą nocować jedynie osoby, który opłaciły pobyt w ośrodku (zgodnie z cennikiem).
  3. Osoby niepełnoletnie są zobowiązane:
    • pozostawać pod opieką dorosłego opiekuna. Jeżeli jesteś niepełnoletni i chcesz przyjechać na Wiatrołap, będziesz potrzebował/-ła odpowiedniego pisma podpisanego przez rodziców lub opiekunów prawnych. W przypadku, gdy dorosły opiekun nie jest rodzicem osoby niepełnoletniej, wymagane jest stosowne upoważnienie ze strony rodziców/opiekunów prawnego.
    • ze względów bezpieczeństwa – zamieszkiwać z dorosłym opiekunem. 
  4. Jeśli chcesz być opiekunem dla większej ilości osób, będziemy wymagali przedłożenia stosownych dokumentów kwalifikacji nauczycielskich.
  5. Ośrodek Wiatraki zezwala na przyjazd z psem. Jeżeli nie rezerwujesz całego pokoju lub domku, ostateczna możliwość przyjazdu z psem będzie uzależniona od wyrażenia zgody na pobyt zwierzęcia przez współlokatorów.

POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI

  1. Ograniczenia prawa do odstąpienia od umowy zostały enumeratywnie wskazane w art. 16 dyrektywy 2011/83, który jest implementowany w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Zgodnie z art. 38 pkt 12 upk, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług (…) związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
  2. Uczestnik w każdej chwili, we własnym zakresie (Organizator nie pośredniczy w takich transakcjach), może odsprzedać miejsce na Obozie innej osobie. W przypadku takiej zamiany prosimy o niezwłoczne powiadomienie nas na adres mailowy kontakt@wiatrolap.pl. celem aktualizacji danych nowego uczestnika.
  3. Reklamacje prosimy zgłaszać na adres kontakt@wiatrolap.pl. Odpowiedzi zostaną udzielone w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych.

WYŻYWIENIE W OŚRODKU WIATRAKI

  1. Pobyt w Ośrodku dostępny jest wyłącznie z wyżywieniem.
  2. Pełne wyżywienie jest dla osób powyżej 7 roku życia. 
  3. Dzieciom w wieku 4-7 lat przysługuje połówka wyżywienia.
  4. W przypadku zakwaterowania poza Ośrodkiem Wiatraki, wyżywienie jest dostępne dla chętnych w cenie 980zł za 7 dni (trzy posiłki: śniadanie, obiad i kolacja) – zakup bezpośrednio w ośrodku na miejscu.
  5. W czasie trwania Obozu Wiatrołap Ośrodek oferuje dwa rodzaje diet: tradycyjną oraz wegetariańską. Jeśli chcesz dietę wegetariańską, zgłoś to przed obozem podczas rejestracji.
  6. Ośrodek Wiatraki nie oferuje diet specjalistycznych tj. bezglutenowej, bez laktozy lub innej.
  7. Pierwszym obozowym posiłkiem jest kolacja w dniu przyjazdu, ostatnim – obiad w dniu wyjazdu.

PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW

  1. Uczestnicy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na terenie ośrodka zobowiązane są stosować się do poleceń organizatora oraz ośrodka Wiatraki.
  2. Uczestnicy zobowiązani są zgłaszać wszelkie niepokojące zdarzenia, sytuacje i zachowania organizatora lub ośrodkowi Wiatraki.
    Uczestnicy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na Wiatrołapie zobowiązani są zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na
    Wiatrołapie.
  3. Każdy uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się z planem ewakuacji obowiązującym w ośrodku “Wiatraki”.
  4. Uczestnicy zobowiązują się do dbania o czystość i porządek na terenie ośrodka, zwłaszcza we wspólnych łazienkach i toaletach.
  5. Picie alkoholu, palenie tytoniu oraz używanie narkotyków i innych używek jest zabronione.
  6. Zakazuje się wynoszenia jedzenia ze stołówki przez osoby, które mają opłacone wyżywienie dla osób, które tego wyżywienia nie opłaciły.
  7. Prosimy o stawianie namiotów wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach. Prosimy również, aby miejsce, w którym rozbijasz swój namiot było miejscem zadbanym. Pamiętaj nie jesteś sam, uszanuj pozostałych uczestników.
  8. Uczestnicy przyjeżdżający na Wiatrołap z psami zobowiązani są do:

– prowadzenia psów na smyczy w miejscach użytkowanych przez obozowiczów,
– sprzątania po swoich psach,
– niepozostawiania psów luzem bez opieki,
– w przypadku psów wykazujących się agresją prosimy o zakładanie kagańca.

  1. Na Wiatrołapie zabrania się:

    – ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe – używania w pokojach/domkach kempingowych grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych niestanowiących wyposażenia pokoju/domku kempingowego. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych
    – wnoszenia broni i innych przedmiotów niebezpiecznych,
    – nocowania osób trzecich bez zgody organizatora.
  1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki kąpieli w jeziorze – kąpielisko jest niestrzeżone i niezarejestrowane. Ośrodek Wiatraki nie zapewnia opieki ratownika wodnego.
  2. Prosimy o przestrzeganie zasad panujących w ośrodku, szczególnie dotyczących korzystania z jeziora i sprzętu wodnego.

MODLITWA I USŁUGA

  1. Każdy dzień zaczynamy o 7.15 wspólną modlitwą. Zachęcamy, abyś wybrał dwu lub więcej dni, w których weźmiesz udział w modlitwie.
  2. Z uwagi na charakter obozu chcielibyśmy, aby wszyscy z wyjątkiem osób opiekujących się swoimi dziećmi, brali udział w zajęciach obozu tj. modlitwie, wykładach i warsztatach. 
  3. W trakcie spotkań usługuje przygotowany wcześniej zespół modlitewno-proroczy. Jeśli jednak masz słowo prorocze do przekazania prosimy zgłoś się do kogoś z zespołu, by słowo było dodatkowo przetestowane zanim go udzielisz osobie, do której jest skierowane.
  4. Po wyjściu z wieczornych spotkań prosimy o przestrzeganie ciszy nocnej.

OPIEKA NAD DZIEĆMI

  1. Organizator zapewnia opiekę nad dziećmi w wieku od lat 3 do 18 lat, w trakcie trwania dedykowanych dla nich zajęć w godzinach przedpołudniowych.
  2. Zajęcia dla dzieci są prowadzone w trzech grupach wiekowych: 4-6 lat, 7-13 lat oraz 14-17 lat.
  3. W grupie dzieci najmłodszych rodzice proszeni są o pomoc osobom prowadzącym. Ustalane będą dyżury pomocy z osobą prowadzącą.
  4. Rodzice pozostawiający dzieci na czas zajęć dla dzieci zobowiązani są do:

    – poinformowania osób sprawujących opiekę o miejscu swojego przebywania przez cały okres sprawowania opieki,
    – pozostawieniu swojego numeru telefonu i zobowiązaniu się do jego odbierania przez cały okres sprawowania opieki,
    – w przypadku najmłodszej grupy – punktualnym i bezzwłocznym odbiorze dzieci o godzinie wyznaczonej przez osoby sprawujące opiekę
    – poinformowaniu osób sprawujących opiekę o stanie zdrowia pozostawianego dziecka, zwłaszcza w zakresie chorób przewlekłych, alergii, uczuleń, historii zdarzeń medycznych, w szczególności silnych reakcji alergicznych,
    – nie pozostawiania pod opieką dzieci z objawami infekcji (katar, kaszel, gorączka, wysypka),
    – zapewnieniu dzieciom odpowiedniej do panujących warunków atmosferycznych odzieży ze szczególnym uwzględnieniem ochrony przeciwsłonecznej (czapka, krem z filtrem, itp.),
    – zapewnieniu dzieciom odpowiedniego prowiantu oraz wody do picia.
  5. Rodzice są zobowiązani do zapewnienia, aby ich dzieci nie przeszkadzały w przebiegu spotkań.
  6. Rodziców są zobowiązani o dbanie o bezpieczeństwo własnych dzieci.
  7. W przypadku wyjść wieczornych młodzieży nad jezioro, mogą się one odbywać tylko za zgodą rodziców. Młodzież nie może korzystać bez opieki swojego rodzica z kąpieli w jeziorze.

MEDIA

  1. Wszystkie zdjęcia publikowane przez Wiatrołap są własnością organizatora i fotografów.
  2. Organizator utrwala przebieg Wiatrołapu dla celów dokumentacji lub reklamy Wiatrołapu. Wizerunek osób przebywających Wiatrołapie może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniany dla celów m.in. marketingowych. Uczestnik wyraża zgodę na utrwalenie wizerunku poprzez akceptację niniejszego regulaminu oraz polityki prywatności w trakcie rejestracji na Wiatrołap.

SYTUACJE AWARYJNE

  1. Sytuacja awaryjna to każda sytuacja lub zdarzenie powstałe w wyniku
    niekontrolowanego rozwoju sytuacji w czasie trwania Wiatrołapu, prowadzące do
    powstania poważnego zagrożenia dla zdrowia i/lub życia ludzkiego, takie
    jak: gwałtowna burza, intensywne opady deszczu, wiatr o dużym nasileniu, pożar,
    wybuch, itp.
  2. Każdorazowo gdy zaistnieje Sytuacja awaryjna należy:

– zachować spokój,
– bezzwłocznie poinformować Organizatora i ośrodek Wiatraki o stwierdzeniu Sytuacji awaryjnej i/lub powiadomić o zdarzeniu odpowiednie służby pod numerem telefonu 112,
– ustalić i zabezpieczyć miejsce przebywania ewentualnych podopiecznych
i małoletnich,
– bezwzględnie stosować się do poleceń Organizatorów,
– w przypadku polecenia ewakuacji, niezwłocznie udać się do najbliższego punktu zbiórki zgodnie z Planem ewakuacji ośrodka Wiatraki
– udzielić pierwszej pomocy ewentualnym poszkodowanym.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Informacje publikowane na oficjalnej stronie internetowej oraz wysyłane wiadomości e-mail są oficjalną drogą komunikacji z Uczestnikami przed rozpoczęciem Wiatrołapu.
  2. Uczestnicy mogą kontaktować się z Organizatorem poprzez e-mail: kontakt@wiatrolap.pl
    (Dziękujemy za każdą wiadomość. Zazwyczaj odpowiadamy na bieżąco, jednak w niektórych przypadkach może to zająć do jednego dnia roboczego. Prosimy o cierpliwość.)
  3. Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej https://wiatrolap.pl/regulamin/
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie
    obowiązujące.
  5. Nieprzestrzeganie regulaminu będzie wiązało się z poniesieniem odpowiednich konsekwencji.
  6. Regulamin egzekwowany będzie przez pastorów usługujących i liderów Kościoła Droga.